Atlantic hurricanes 2024: businesses should brace for an active season

Dieser Artikel ist nur auf Englisch verfügbar. Er wird hier aufgenommen, um sicherzustellen, dass alle auf allianz.com veröffentlichten Inhalte auch für unsere deutschen Leser zugänglich sind. / The 2024 Atlantic hurricane season officially started on June 1 and lasts until November 30, with many forecasters predicting a particularly active season. Here, Allianz Commercial looks at what could be on the horizon for 2024 and reviews the notable storm events from last year, combining insights from leading forecasting institutes with the expertise of its in-house catastrophe risk team.

Allianz Global Insurance Report: Wachstum und Herausforderungen in einer sich schnell verändernden Welt meistern

Inmitten von Marktverschiebungen, technologischen Fortschritten und sich verändernden Verbraucherbedürfnissen erlebte die Versicherungsbranche ihr schnellstes Wachstum seit 2006. Doch dieses beeindruckende Wachstum ist auch eine Geschichte des Wandels, beeinflusst von hoher Inflation und der Notwendigkeit, sich schnell an eine sich verändernde Welt anzupassen. Der neue Bericht von Allianz Research untersucht, wie sich die Versicherungsbranche im Jahr 2023 entwickelt hat und was die Zukunft bringt.

Safety and Shipping Review 2024

Dieser Artikel ist nur auf Englisch verfügbar. Er wird hier aufgenommen, um sicherzustellen, dass alle auf allianz.com veröffentlichten Inhalte auch für unsere deutschen Leser zugänglich sind. / Allianz Commercial’s annual Safety and Shipping Review identifies loss trends and highlights a number of risk challenges for the maritime sector. Given as much as 90% of International trade is transported across oceans, maritime safety is critical, and the shipping industry has made significant improvements in recent years.

Navigating troubled waters: risk challenges for shipping in 2024

Dieser Artikel ist nur auf Englisch verfügbar. Er wird hier aufgenommen, um sicherzustellen, dass alle auf allianz.com veröffentlichten Inhalte auch für unsere deutschen Leser zugänglich sind. / Shipping is increasingly subject to growing volatility and uncertainties from war and geopolitical events, climate change risks, such as drought in the Panama Canal, and the resurgence of piracy. Allianz Commercial marine experts look at some of the major consequences, including the effect on crew, the prospect of more cyber-attacks and drone strikes, the threat the rise of the ‘shadow fleet’ poses to vessels and the environment, as well as the multi-faceted impacts of rerouting.

Nearly half of Americans expect slow transition into retirement

Dieser Artikel ist nur auf Englisch verfügbar. Er wird hier aufgenommen, um sicherzustellen, dass alle auf allianz.com veröffentlichten Inhalte auch für unsere deutschen Leser zugänglich sind. / Americans’ view of retirement is shifting as nearly half of Americans think about retirement as a slow transition away from full-time work rather than a distinct day in the future to leave the workforce, according to the 2024 Annual Retirement Study from Allianz Life Insurance Company of North America (Allianz Life).

Allianz Trade & Inclusive Brains join forces to foster the inclusion of people with disabilities

Dieser Artikel ist nur auf Englisch verfügbar. Er wird hier aufgenommen, um sicherzustellen, dass alle auf allianz.com veröffentlichten Inhalte auch für unsere deutschen Leser zugänglich sind. / Allianz Trade, the world’s leading trade credit insurer and Inclusive Brains, a French start-up developing a new generation of neural interfaces powered by generative Artificial Intelligence (AI), have partnered to develop Prometheus, a new kind of brain-machine interface that transforms diverse neurophysiological data (brainwaves, heart activity, facial expressions, eye-movements) into mental commands.

Studie zeigt Vertrauensverlust, Erwartungen an deutsch-amerikanische Partnerschaft bleiben aber hoch

Eine im März 2024 durchgeführte Befragung zeigt, dass Amerikaner wie Deutsche weniger Vertrauen in die bilateralen Beziehungen und deren Zukunft setzen als noch vor zwei Jahren. Der Handel, gemeinsame Interessen und das Militärbündnis bleiben die Stützpfeiler der transatlantischen Partnerschaft.

Wie es den Sparern in der Eurozone ergangen ist

Ein neuer Bericht von Allianz Research vergleicht die Sparstrategien von Haushalten aus verschiedenen Ländern und Generationen in der Eurozone, um zu sehen, wie die Sparer in den vergangenen Jahren abgeschnitten haben. Die europäischen Sparer haben die Krisen der letzten beiden Jahrzehnte in erstaunlich guter Verfassung überstanden und ihr Geldvermögen fast verdoppelt.

Managing the increasing threat of political violence and civil unrest

Dieser Artikel ist nur auf Englisch verfügbar. Er wird hier aufgenommen, um sicherzustellen, dass alle auf allianz.com veröffentlichten Inhalte auch für unsere deutschen Leser zugänglich sind. With an unprecedented ‘super-cycle’ of elections in 2024, almost half the world’s populations will go to the polls before the year is out. According to a new report from Allianz Commercial, security is a concern in many territories, not only from the threat of localized unrest but because of the wider-reaching consequences of electoral outcomes on foreign policy, trade relations, and supply chains.